Значение ПРИТЧ 24 в Православной энциклопедии Древо

Что такое ПРИТЧ 24

Открытая православная энциклопедия "ДРЕВО".

Библия . Ветхий Завет . Притчи Соломона . Глава 24

Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

1 Не ревнуй злым людям и не желай быть с ними, 1 Сыне, не ревнуй мужем злым, ниже возжелей быти с ними:

2 потому что о насилии помышляет сердце их, и о злом говорят уста их. 2 лжам бо поучается сердце их, и болезни устне их глаголют.

3 Мудростью устрояется дом и разумом утверждается, 3 С премудростию зиждется дом и с разумом исправляется.

4 и с уменьем внутренности его наполняются всяким драгоценным и прекрасным имуществом. 4 С чувствием исполняются сокровища от всякаго богатства честнаго и добраго.

5 Человек мудрый силен, и человек разумный укрепляет силу свою. 5 Лучше мудрый крепкаго, и муж разум имеяй земледелца велика.

6 Поэтому с обдуманностью веди войну твою, и успех будет при множестве совещаний. 6 Со управлением бывает брань, помощь же с сердцем советным.

7 Для глупого слишком высока мудрость; у ворот не откроет он уст своих. 7 Премудрость и мысль блага во вратех премудрых: смысленнии не укланяются от закона Господня,

8 Кто замышляет сделать зло, того называют злоумышленником. 8 но советуют в сонмищих. Ненаказанных сретает смерть,

9 Помысл глупости - грех, и кощунник - мерзость для людей. 9 умирает же безумный во гресех. Нечистота мужу губителю:

10 Если ты в день бедствия оказался слабым, то бедна сила твоя. 10 осквернится в день зол и в день печали, дондеже оскудеет.

11 Спасай взятых на смерть, и неужели откажешься от обреченных на убиение? 11 Избави ведомыя на смерть и искупи убиваемых, не щади.

12 Скажешь ли: "вот, мы не знали этого"? А Испытующий сердца разве не знает? Наблюдающий над душею твоею знает это, и воздаст человеку по делам его. 12 Аще же речеши: не вем сего: разумей, яко Господь всех сердца весть, и создавый дыхание всем, сей весть всяческая, иже воздаст комуждо по делом его.

13 Ешь, сын мой, мед, потому что он приятен, и сот, который сладок для гортани твоей: 13 Яждь мед, сыне, благ бо есть сот, да насладится гортань твой:

14 таково и познание мудрости для души твоей. Если ты нашел ее, то есть будущность, и надежда твоя не потеряна. 14 сице уразумееши премудрость душею твоею: аще бо обрящеши, будет добра кончина твоя, и упование не оставит тебе.

15 Не злоумышляй, нечестивый, против жилища праведника, не опустошай места покоя его, 15 Не приводи нечестиваго на пажить праведных, ниже прельщайся насыщением чрева:

16 ибо семь раз упадет праведник, и встанет; а нечестивые впадут в погибель. 16 седмерицею бо падет праведный и востанет, нечестивии же изнемогут в злых.

17 Не радуйся, когда упадет враг твой, и да не веселится сердце твое, когда он споткнется. 17 Аще падет враг твой, не обрадуйся ему, в преткновении же его не возносися:

18 Иначе, увидит Господь, и неугодно будет это в очах Его, и Он отвратит от него гнев Свой. 18 яко узрит Господь, и не угодно ему будет, и отвратит ярость свою от него.

19 Не негодуй на злодеев и не завидуй нечестивым, 19 Не радуйся о злодеющих и не ревнуй грешным,

20 потому что злой не имеет будущности, - светильник нечестивых угаснет. 20 не пребудут бо внуцы лукавых, светило же нечестивых угаснет.

21 Бойся, сын мой, Господа и царя; с мятежниками не сообщайся, 21 Бойся Бога, сыне, и царя, и ни единому же их противися:

22 потому что внезапно придет погибель от них, и беду от них обоих кто предузнает? 22 внезапу бо истяжут нечестивых, мучения же обоих кто увесть? Слово сохраняяй сын кроме погибели будет: приемляй же прият оное. Ничтоже ложно от языка цареви да глаголется, и ни едина лжа от языка его да изыдет: меч (есть) язык царев, а не плотян: и иже аще предан будет, сокрушится: аще бо раздражится ярость его, со жилами человеки губит, и кости человеческия поядает и сожигает яко пламень, яко не ядомым быти птенцами орлими. Моих словес, сыне, бойся, и приим я покайся.

23 Сказано также мудрыми: иметь лицеприятие на суде - нехорошо. 23 Сия же вам смысленным глаголю разумети: срамлятися лица на суде не добро.

24 Кто говорит виновному: "ты прав", того будут проклинать народы, того будут ненавидеть племена; 24 Глаголяй нечестиваго, яко праведен есть, проклят от людий будет и возненавиден во языцех:

25 а обличающие будут любимы, и на них придет благословение. 25 обличающии же лучшии явятся, на няже приидет благословение благо:

26 В уста целует, кто отвечает словами верными. 26 и устне облобызают отвещающыя словеса блага.

27 Соверши дела твои вне дома, окончи их на поле твоем, и потом устрояй и дом твой. 27 Уготовляй на исход дела твоя, и уготовися на село, и ходи вслед мене, и созиждеши дом твой.

28 Не будь лжесвидетелем на ближнего твоего: к чему тебе обманывать устами твоими? 28 Не буди свидетель лжив на твоего гражданина, ниже пространяйся твоима устнама.

29 Не говори: "как он поступил со мною, так и я поступлю с ним, воздам человеку по делам его". 29 Не рцы: имже образом сотвори ми, сотворю ему и отмщу ему, имиже мя преобиде.

30 Проходил я мимо поля человека ленивого и мимо виноградника человека скудоумного: 30 Якоже нива муж безумный, и яко виноград человек скудоумный:

31 и вот, все это заросло терном, поверхность его покрылась крапивою, и каменная ограда его обрушилась. 31 аще оставиши его, опустеет и травою порастет весь, и будет оставлен, ограды же каменныя его раскопаются.

32 И посмотрел я, и обратил сердце мое, и посмотрел и получил урок: 32 Последи аз покаяхся, воззрех избрати наказание:

33 "немного поспишь, немного подремлешь, немного, сложив руки, полежишь, - 33 мало дремлю, мало же сплю и мало о

34 и придет, как прохожий, бедность твоя, и нужда твоя - как человек вооруженный". 34 аще же сие твориши, приидет предидущи нищета твоя и скудость твоя, яко благ течец.

Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

ДРЕВО - открытая православная энциклопедия: http://drevo.pravbeseda.ru

О проекте | Хронология | Календарь | Клиент

Православная энциклопедия Древо.