Значение МФ 13 в Православной энциклопедии Древо

Что такое МФ 13

Открытая православная энциклопедия "ДРЕВО".

Библия . Новый Завет . Евангелие от Матфея . Глава 13

Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

1 Выйдя же в день тот из дома, Иисус сел у моря. 1 В день же той изшед Иисус из дому, седяше при мори.

2 И собралось к Нему множество народа, так что Он вошел в лодку и сел; а весь народ стоял на берегу. 2 И собрашася к Нему народи мнози, якоже Ему в корабль влезти и сести: и весь народ на брезе стояше.

3 И поучал их много притчами, говоря: вот, вышел сеятель сеять; 3 И глагола им притчами много, глаголя: се, изыде сеяй, да сеет:

4 и когда он сеял, иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали то; 4 и сеющу ему, ова падоша при пути, и приидоша птицы и позобаша я:

5 иное упало на места каменистые, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока. 5 другая же падоша на каменных, идеже не имеяху земли многи, и абие прозябоша, зане не имеяху глубины земли:

6 Когда же взошло солнце, увяло, и, как не имело корня, засохло; 6 солнцу же возсиявшу присвянуша, и зане не имеяху корения, изсхоша:

7 иное упало в терние, и выросло терние и заглушило его; 7 другая же падоша в тернии, и взыде терние и подави их:

8 иное упало на добрую землю и принесло плод: одно во сто крат, а другое в шестьдесят, иное же в тридцать. 8 другая же падоша на земли добрей и даяху плод, ово убо сто, ово же шестьдесят, ово же тридесять:

9 Кто имеет уши слышать, да слышит! 9 имеяй ушы слышати да слышит.

10 И, приступив, ученики сказали Ему: для чего притчами говоришь им? 10 И приступивше ученицы (Его) рекоша Ему: почто притчами глаголеши им;

11 Он сказал им в ответ: для того, что вам дано знать тайны Царствия Небесного, а им не дано, 11 Он же отвещав рече им: яко вам дано есть разумети тайны Царствия Небеснаго, онем же не дано есть:

12 ибо кто имеет, тому дано будет и приумножится, а кто не имеет, у того отнимется и то, что имеет; 12 иже бо имать, дастся ему и преизбудет (ему): а иже не имать, и еже имать, возмется от него:

13 потому говорю им притчами, что они видя не видят, и слыша не слышат, и не разумеют; 13 сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют:

14 и сбывается над ними пророчество Исаии, которое говорит: слухом услышите - и не уразумеете, и глазами смотреть будете - и не увидите, 14 и сбывается в них пророчество Исаиино, глаголющее: слухом услышите, и не имате разумети: и зряще узрите, и не имате видети:

15 ибо огрубело сердце людей сих и ушами с трудом слышат, и глаза свои сомкнули, да не увидят глазами и не услышат ушами, и не уразумеют сердцем, и да не обратятся, чтобы Я исцелил их. 15 отолсте бо сердце людий сих, и ушима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и изцелю их.

16 Ваши же блаженны очи, что видят, и уши ваши, что слышат, 16 Ваша же блаженна очеса, яко видят, и уши ваши, яко слышат:

17 ибо истинно говорю вам, что многие пророки и праведники желали видеть, что вы видите, и не видели, и слышать, что вы слышите, и не слышали. 17 аминь бо глаголю вам, яко мнози пророцы и праведницы вожделеша видети, яже видите, и не видеша, и слышати, яже слышите, и не слышаша.

18 Вы же выслушайте значение притчи о сеятеле: 18 Вы же услышите притчу сеющаго:

19 ко всякому, слушающему слово о Царствии и не разумеющему, приходит лукавый и похищает посеянное в сердце его - вот кого означает посеянное при дороге. 19 всякому слышащему слово Царствия и не разумевающу, приходит лукавый и восхищает всеянное в сердцы его: сие есть, еже при пути сеянное.

20 А посеянное на каменистых местах означает того, кто слышит слово и тотчас с радостью принимает его; 20 А на камени сеянное, сие есть слышай слово и абие с радостию приемлет е:

21 но не имеет в себе корня и непостоянен: когда настанет скорбь или гонение за слово, тотчас соблазняется. 21 не имать же корене в себе, но привременен есть: бывши же печали или гонению словесе ради, абие соблажняется.

22 А посеянное в тернии означает того, кто слышит слово, но забота века сего и обольщение богатства заглушает слово, и оно бывает бесплодно. 22 А сеянное в тернии, се есть слышай слово, и печаль века сего и лесть богатства подавляет слово, и без плода бывает.

23 Посеянное же на доброй земле означает слышащего слово и разумеющего, который и бывает плодоносен, так что иной приносит плод во сто крат, иной в шестьдесят, а иной в тридцать. 23 А сеянное на добрей земли, се есть слышай слово и разумевая: иже убо плод приносит и творит ово сто, ово же шестьдесят, ово тридесять.

24 Другую притчу предложил Он им, говоря: Царство Небесное подобно человеку, посеявшему доброе семя на поле своем; 24 Ину притчу предложи им, глаголя: уподобися Царствие Небесное человеку, сеявшу доброе семя на селе своем:

25 когда же люди спали, пришел враг его и посеял между пшеницею плевелы и ушел; 25 спящым же человеком, прииде враг его и всея плевелы посреде пшеницы и отиде:

26 когда взошла зелень и показался плод, тогда явились и плевелы. 26 егда же прозябе трава и плод сотвори, тогда явишася и плевелие.

27 Придя же, рабы домовладыки сказали ему: господин! не доброе ли семя сеял ты на поле твоем? откуда же на нем плевелы? 27 Пришедше же раби господина, реша ему: господи, не доброе ли семя сеял еси на селе твоем; откуду бо имать плевелы;

28 Он же сказал им: враг человека сделал это. А рабы сказали ему: хочешь ли, мы пойдем, выберем их? 28 Он же рече им: враг человек сие сотвори. Раби же реша ему: хощеши ли бо, да шедше исплевем я;

29 Но он сказал: нет, - чтобы, выбирая плевелы, вы не выдергали вместе с ними пшеницы, 29 Он же рече (им): ни: да не когда восторгающе плевелы, восторгнете купно с ними (и) пшеницу:

30 оставьте расти вместе то и другое до жатвы; и во время жатвы я скажу жнецам: соберите прежде плевелы и свяжите их в снопы, чтобы сжечь их, а пшеницу уберите в житницу мою. 30 оставите расти обое купно до жатвы: и во время жатвы реку жателем: соберите первее плевелы и свяжите их в снопы, яко сожещи я: а пшеницу соберите в житницу мою.

31 Иную притчу предложил Он им, говоря: Царство Небесное подобно зерну горчичному, которое человек взял и посеял на поле своем, 31 Ину притчу предложи им, глаголя: подобно есть Царствие Небесное зерну горушичну, еже взем человек всея на селе своем,

32 которое, хотя меньше всех семян, но, когда вырастет, бывает больше всех злаков и становится деревом, так что прилетают птицы небесные и укрываются в ветвях его. 32 еже малейше убо есть от всех семен: егда же возрастет, более (всех) зелий есть и бывает древо, яко приити птицам небесным и витати на ветвех его.

33 Иную притчу сказал Он им: Царство Небесное подобно закваске, которую женщина, взяв, положила в три меры муки, доколе не вскисло всё. 33 Ину притчу глагола им: подобно есть Царствие Небесное квасу, егоже вземши жена скры в сатех триех муки, дондеже вскисоша вся.

34 Всё сие Иисус говорил народу притчами, и без притчи не говорил им, 34 Сия вся глагола Иисус в притчах народом, и без притчи ничесоже глаголаше к ним:

35 да сбудется реченное через пророка, который говорит: отверзу в притчах уста Мои; изреку сокровенное от создания мира. 35 яко да сбудется реченное пророком, глаголющим: отверзу в притчах уста Моя: отрыгну сокровенная от сложения мира.

36 Тогда Иисус, отпустив народ, вошел в дом. И, приступив к Нему, ученики Его сказали: изъясни нам притчу о плевелах на поле. 36 Тогда оставль народы, прииде в дом Иисус. И приступиша к нему ученицы Его, глаголюще: скажи нам притчу плевел селных.

37 Он же сказал им в ответ: сеющий доброе семя есть Сын Человеческий; 37 Он же отвещав рече им: сеявый доброе семя есть Сын Человеческий:

38 поле есть мир; доброе семя, это сыны Царствия, а плевелы - сыны лукавого; 38 а село есть мир: доброе же семя, сии суть сынове Царствия, а плевелие суть сынове неприязненнии:

39 враг, посеявший их, есть диавол; жатва есть кончина века, а жнецы суть Ангелы. 39 а враг всеявый их есть диавол: а жатва кончина века есть: а жатели Ангели суть.

40 Посему как собирают плевелы и огнем сжигают, так будет при кончине века сего: 40 Якоже бо собирают плевелы и огнем сожигают, тако будет в скончание века сего:

41 пошлет Сын Человеческий Ангелов Своих, и соберут из Царства Его все соблазны и делающих беззаконие, 41 послет Сын Человеческий Ангелы Своя, и соберут от Царствия Его вся соблазны и творящих беззаконие

42 и ввергнут их в печь огненную; там будет плач и скрежет зубов; 42 и ввергут их в пещь огненну: ту будет плачь и скрежет зубом:

43 тогда праведники воссияют, как солнце, в Царстве Отца их. Кто имеет уши слышать, да слышит! 43 тогда праведницы просветятся яко солнце в Царствии Отца их. Имеяй ушы слышати да слышит.

44 Еще подобно Царство Небесное сокровищу, скрытому на поле, которое, найдя, человек утаил, и от радости о нем идет и продает всё, что имеет, и покупает поле то. 44 Паки подобно есть Царствие Небесное сокровищу сокровену на селе, еже обрет человек скры, и от радости его идет, и вся, елика имать, продает, и купует село то.

45 Еще подобно Царство Небесное купцу, ищущему хороших жемчужин, 45 Паки подобно есть Царствие Небесное человеку купцу, ищущу добрых бисерей,

46 который, найдя одну драгоценную жемчужину, пошел и продал всё, что имел, и купил ее. 46 иже обрет един многоценен бисер, шед продаде вся, елика имяше, и купи его.

47 Еще подобно Царство Небесное неводу, закинутому в море и захватившему рыб всякого рода, 47 Паки подобно есть Царствие Небесное неводу ввержену в море и от всякаго рода собравшу,

48 который, когда наполнился, вытащили на берег и, сев, хорошее собрали в сосуды, а худое выбросили вон. 48 иже егда исполнися, извлекоша и на край, и седше избраша добрыя в сосуды, а злыя извергоша вон.

49 Так будет при кончине века: изыдут Ангелы, и отделят злых из среды праведных, 49 Тако будет в скончание века: изыдут Ангели, и отлучат злыя от среды праведных,

50 и ввергнут их в печь огненную: там будет плач и скрежет зубов. 50 и ввергут их в пещь огненную: ту будет плачь и скрежет зубом.

51 И спросил их Иисус: поняли ли вы всё это? Они говорят Ему: так, Господи! 51 глагола им Иисус: разуместе ли сия вся; Глаголаша Ему: ей, Господи.

52 Он же сказал им: поэтому всякий книжник, наученный Царству Небесному, подобен хозяину, который выносит из сокровищницы своей новое и старое. 52 Он же рече им: сего ради всяк книжник, научився Царствию Небесному, подобен есть человеку домовиту, иже износит от сокровища своего новая и ветхая.

53 И, когда окончил Иисус притчи сии, пошел оттуда. 53 И бысть, егда сконча Иисус притчи сия, прейде оттуду.

54 И, придя в отечество Свое, учил их в синагоге их, так что они изумлялись и говорили: откуда у Него такая премудрость и силы? 54 И пришед во отечествие Свое, учаше их на сонмищи их, яко дивитися им и глаголати: откуду Сему премудрость сия и силы;

55 не плотников ли Он сын? не Его ли Мать называется Мария, и братья Его Иаков и Иосий, и Симон, и Иуда? 55 не Сей ли есть тектонов сын; не Мати ли Его нарицается Мариам, и братия его Иаков и Иосий, и Симон и Иуда;

56 и сестры Его не все ли между нами? откуда же у Него всё это? 56 и сестры Его не вся ли в нас суть; откуду бо Сему сия вся;

57 И соблазнялись о Нем. Иисус же сказал им: не бывает пророк без чести, разве только в отечестве своем и в доме своем. 57 И блажняхуся о Нем. Иисус же рече им: несть пророк без чести, токмо во отечествии своем и в дому своем.

58 И не совершил там многих чудес по неверию их. 58 И не сотвори ту сил многих за неверство их.

Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

ДРЕВО - открытая православная энциклопедия: http://drevo.pravbeseda.ru

О проекте | Хронология | Календарь | Клиент

Православная энциклопедия Древо.