Открытая православная энциклопедия "ДРЕВО".
Библия . Ветхий Завет . Третья книга Ездры . Глава 8
Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 Он отвечал мне и сказал: этот век Всевышний сотворил для многих, а будущий для немногих. 1 И отвеща ко мне и рече: сей век сотворил вышний многих ради, будущий же ради малых:
2 Скажу тебе, Ездра, подобие. Как если спросишь землю, она скажет тебе, что дает очень много вещества, из которого делаются глиняные вещи, а не много праха, из которого бывает золото, так и дела настоящего века. 2 реку же тебе уподобление, ездро: како же вопросиши земли, и речет ти, яко даст земли много болши, от неяже будет скудельное, мало же праха, отонудуже злато бывает: тако и деяние настоящаго века:
3 Многие сотворены, но немногие спасутся. 3 мнози убо сотворени суть, не мнози же спасутся.
4 Я отвечал и сказал: душа! пожри смысл и поглоти мудрость. 4 И отвещах и рекох: душе моя! пожри убо разумение и поглоти мудрость,
5 Ибо ты обещала слушать, и пожелала пророчествовать, а тебе дано время только, чтобы жить. 5 понеже обещала еси слушати, и пророчествовати хотящи, не бо дано есть тебе время, разве токмо жити:
6 О, Господи! неужели Ты не позволишь рабу Твоему, чтобы мы молились пред Тобою о даровании сердцу нашему семени и разуму возделания, чтобы произошел плод, которым мог бы жить всякий растленный, кто будет носить имя человека? 6 о, Господи! аще не попустиши рабу твоему, да помолимся пред тобою, и даси нам семя в сердце и чувству очищение, отонудуже плод был бы, где жити возможет всяк растленный, иже носити будет место человека?
7 Ты един, и мы единое творение рук Твоих, как сказал Ты. 7 един бо еси, и едино сотворение мы есмы руку твоею, якоже глаголал еси:
8 И как же ныне во чреве матернем образуется тело, и Ты даешь члены, как сохраняется Твое творение в огне и воде, и как девять месяцев терпит в себе Твое же создание Твою тварь, которая в нем сотворена? 8 и како ныне в ложеснах создано есть тело, и подаеши составы? содержится во огни и в воде твое творение, и девять месяц терпит твое создание твою тварь, яже в нем создана есть:
9 И хранящее и хранимое, и то и другое сохраняются, и чрево матери в свое время отдает то сохраненное, что в нем произросло. 9 самое же еже хранит, и еже хранится, обоя сохранятся: сохраненая же некогда паки издают ложесна, яже в них растоша:
10 Ты повелел из самих членов, то есть из сосцов, давать молоко, плод сосцов, 10 повелел бо еси от самых членов, сиречь от сосцев издаяти млеко плоду сосцев,
11 да питается созданное до некоторого времени, а после передашь его Твоему милосердию. 11 да питается то, еже создано есть, даже до времене некоего, и потом управиши его твоему милосердию:
12 Ты воспитал его Твоею правдою, научил его Твоему закону, наставил его Твоим разумом, 12 воспитал еси его твоею правдою и научил еси его закону твоему и наказал еси его твоим разумом,
13 и умертвишь его, как Твое творение, и опять оживишь, как Твое дело. 13 и умертвиши его якоже твое сотворение, и паки оживиши его, якоже дело твое:
14 Если Ты погубишь созданного с таким попечением, то повелению Твоему легко устроить, чтобы и сохранялось то, что было создано. 14 аще убо погубиши его, иже толикими труды создан есть, твоим повелением удобно есть устроити, да и то, еже творяшеся, сохранится:
15 И ныне, Господи, я скажу: о всяком человеке Ты больше знаешь; но скажу о народе Твоем, о котором болезную, 15 и ныне, Господи, возглаголю: о всяцем человеце ты паче веси, и о людех твоих, о нихже болезную,
16 о наследии Твоем, о котором проливаю слезы, об Израиле, о котором скорблю, об Иакове, о котором сокрушаюсь. 16 и о наследии твоем, егоже ради аз рыдаю, и ради израиля, о немже скорбен есмь, и иакова ради, о немже аз болезную:
17 Начну молиться пред Тобою за себя и за них, ибо вижу грехопадения нас, обитающих на земле. 17 сего ради начну молитися пред тобою за мя и за них, яко вижду падение наше, иже обитаем на земли:
18 Но я слышал, что скоро придет Судия. 18 но слышах скорость судии, иже приидет,
19 Посему услышь мой голос, вонми словам моим, и я буду говорить пред Тобою. [Начало слов Ездры, прежде нежели он был взят.] 19 сего ради услыши глас мой и разумей слово мое, и возглаголю пред тобою. Начало словес ездриных, прежде неже взят бысть.
20 Я сказал: Господи, живущий вечно, Которого очи обращены на выспреннее и небесное, 20 И рех: Господи, иже обитаеши во век, егоже очи вознесенны на вышняя и на воздусе,
21 Которого престол неоценим и слава непостижима, Которому с трепетом предстоят воинства Ангелов, служащих в ветре и огне, Которого слово истинно и глаголы непреложны, 21 и егоже престол безценный есть и слава непостижима, емуже предстоят вои ангелстии с трепетом, ихже сохранение в ветре и огни обращается, егоже слово истинно и глаголы вечнии,
22 повеление сильно и правление страшно, Которого взор иссушает бездны, гнев расплавляет горы и истина пребывает вовеки! 22 егоже повеление крепко и разсмотрение страшно, егоже зрак изсушает бездны и гнев растаявати творит горы и истина свидетелствует:
23 Услышь молитву раба Твоего, и вонми молению создания Твоего. 23 услыши молитву раба твоего и во ушеса приими моление творения твоего:
24 Доколе живу, буду говорить, и доколе разумею, буду отвечать. Не взирай на грехи народа Твоего, но на тех, которые Тебе в истине служат; 24 егда бо живу, глаголати буду, и егда разумею, отвещати буду: не смотри на людий твоих грехи, но иже тебе во истине служат,
25 не обращай внимания на нечестивые дела язычников, но на тех, которые заветы Твои сохранили среди бедствий; 25 ни внемли нечестивым языков начинанием, но иже твоя свидения со болезнию сохраниша,
26 не помышляй о тех, которые пред Тобою лживо поступали, но помяни тех, которые, по воле Твоей, познали страх; 26 ни помысли иже пред тобою лживо пожиша, но помяни сих, иже по воли твоей страх познаша,
27 не погубляй тех, которые жили по-скотски, но воззри на тех, которые ясно учили закону Твоему; 27 ниже хощи погубити, иже скотския обычаи имеша, но воззри на тех, иже закону твоему ясно учиша,
28 не прогневайся на тех, которые признаны худшими зверей; 28 ни прогневайся на них, иже зверей горши осуждени суть,
29 но возлюби тех, которые всегда надеются на правду Твою и славу. 29 но возлюби сих, иже всегда на правду твою надеются и славу:
30 Ибо мы и отцы наши такими болезнями страдаем; 30 яко мы и отцы наши таковыми болезньми исчезаем,
31 а Ты, ради нас - грешных, назовешься милосердым. 31 ты же ради нас грешных милосерд наречешися:
32 Если Ты пожелаешь помиловать нас, то назовешься милосердым, потому что мы не имеем дел правды. 32 аще бо пожелаеши, да нас помилуеши, тогда милосерд наречешися, не имеющим нам дел правды:
33 Праведники же, у которых много дел приобретено, по собственным делам получат воздаяние. 33 праведнии бо, ихже суть дела многа представленна, от своих дел приимут мзду:
34 Что есть человек, чтобы Ты гневался на него, и род растленный, чтобы Ты столько огорчался им? 34 что бо есть человек, да на него прогневаешися? или род растлен, да тако огорчен будеши на него?
35 Поистине, нет никого из рожденных, кто не поступил бы нечестиво, и из исповедающих Тебя нет никого, кто не согрешил бы. 35 воистинну бо никтоже от рожденных есть, иже бы нечестиво не сотворил, и от исповедающихся, иже бы не согрешил:
36 В том-то и возвестится правда Твоя и благость Твоя, Господи, когда помилуешь тех, которые не имеют существа добрых дел. 36 в том бо возвестится правда твоя и благость твоя, Господи, егда милосерд будеши им, иже не имеют существа благих дел.
37 Он отвечал мне и сказал: справедливо ты сказал нечто, и по словам твоим так и будет. 37 И отвеща ко мне и рече: право глаголал еси некая, и по словесем твоим тако и будет:
38 Ибо истинно не помышляю Я о делах тех созданий, которые согрешили, прежде смерти, прежде суда, прежде погибели; 38 понеже не истинно помышлю на здание сих, иже согрешиша прежде смерти, прежде суда, прежде погубления,
39 но услаждаюсь подвигами праведных, и воспоминаю, как они странствовали, как спасались и старались заслужить награду. 39 но услаждуся над праведных творением и помяну пришелствие и спасение и мзды восприятие:
40 Как сказал Я, так и есть. 40 якоже убо глаголал есмь, тако и есть:
41 Как земледелец сеет на земле многие семена и садит многие растения, но не все посеянное сохранится со временем, и не все посаженное укоренится, так и те, которые посеяны в веке сем, не все спасутся. 41 якоже бо земледелец сеет на земли семена многа и саждения множество садит, но не во время вся, яже сеяна суть, спасутся, но ни вся, яже сажена суть, вкоренятся: тако и иже в веце насеяни суть, не вси спасутся.
42 Я отвечал и сказал: если я обрел благодать, то буду говорить. 42 И отвещах и рекох: аще обретох благодать, возглаголю:
43 Как семя земледельца, если не взойдет, или не примет вовремя дождя Твоего, или повредится от множества дождя, погибает: 43 якоже семя земледелца аще не взыдет, или не приимет дождя твоего во время, или аще растлено будет умножением дождя:
44 так и человек, созданный руками Твоими, - и Ты называешься его первообразом, потому что Ты подобен ему, для которого создал все и которого Ты уподобил семени земледельца. 44 тако погибает подобне и человек, иже рукама твоима создан бысть, и ты ему образ именовался еси: понеже подобен еси ему, егоже ради вся создал еси и уподобил еси семени земледелцеву:
45 Не гневайся на нас, но пощади народ Твой и помилуй наследие Твое, - а Ты милосерд к созданию Твоему. 45 не прогневайся на нас, но прости людем твоим и помилуй наследие твое, ты же творение твое милуеши.
46 Он отвечал мне и сказал: настоящее настоящим и будущее будущим. 46 И отвеща ко мне и рече: яже суть настоящая, настоящим, и яже будущая, будущим:
47 Многого недостает тебе, чтобы ты мог возлюбить создание Мое более Меня, хотя Я часто приближался к тебе самому, а к неправедным никогда. 47 много бо тебе останет, да можеши возлюбити мое сотворение паче мене, тебе же часто и самому приближахся, к неправедным же никогда:
48 Но и в том дивен ты пред Всевышним, 48 но и в сем дивен еси пред вышним,
49 что смирил себя, как прилично тебе, и не судил о себе так, чтобы много славиться между праведными. 49 яко смирился еси якоже подобает тебе, и не судил еси тебе, да между праведными много славишися:
50 Многие и горестные бедствия постигнут тех, которые населяют век, в последнее время, потому что они ходили в великой гордыне. 50 того ради беды многи и нищеты сотворятся тем, иже обитают век на последок, понеже во мнозей гордыни ходиша:
51 А ты заботься о себе, и подобным тебе ищи славы; 51 ты же о тебе разумей и о подобных тебе взыскуй славу:
52 ибо вам открыт рай, насаждено древо жизни, предназначено будущее время, готово изобилие, построен город, приготовлен покой, совершенная благость и совершенная премудрость. 52 вам бо отверст есть рай, насаждено есть древо жизни, пред(у)готовано есть будушее время, готово есть изобилие, создан есть град, искушен есть покой, совершенна есть благостыня и совершенна премудрость:
53 Корень зла запечатан от вас, немощь и тля сокрыты от вас, и растление бежит в ад в забвение. 53 корень зла знаменан есть от вас, немощь и молие от вас скрыто есть, и во ад бежит растление в забвении:
54 Прошли болезни, и в конце показалось сокровище бессмертия. 54 преидоша болезни, и явлено есть на конец сокровище безсмертия:
55 Не старайся более испытывать о множестве погибающих. 55 не прилагай убо испытовати о множестве погибающих,
56 Ибо они, получив свободу, презрели Всевышнего, пренебрегли закон Его и оставили пути Его, 56 ибо и тии, приемлюще свободу, уничижиша вышняго, и закон его презреша, и пути его оставиша,
57 а еще и праведных Его попрали, 57 еще же и праведных его попраша,
58 и говорили в сердце своем: "нет Бога", хотя и знали, что они смертны. 58 и рекоша в сердцы своем: несть Бога, аще и ведяху, яко умирают:
59 Как вас ожидает то, о чем сказано прежде, так и их - жажда и мучение, которые приготовлены. Бог не хотел погубить человека, 59 якоже бо вас приимут яже предреченна суть, тако тех жажда и мучения, яже уготована суть: ибо не хотяше человека погубити,
60 но сами сотворенные обесславили имя Того, Кто сотворил их, и были неблагодарными к Тому, Кто предуготовил им жизнь. 60 но и тии, иже сотворени суть, оскверниша имя того, иже сотвори их, и неблагодарни быша тому, иже уготовал им живот:
61 Посему суд Мой ныне приближается, - 61 сего ради суд мой ныне приближается,
62 о чем Я не всем открыл, а только тебе и немногим, тебе подобным. Я отвечал и сказал: 62 яже не всем показах, токмо тебе и тебе подобным не многим. И отвещах и рекох:
63 вот ныне, Господи, Ты показал мне множество знамений, которые Ты начнешь творить при кончине, но не показал, в какое время. 63 се, ныне, Господи, показал еси мне множество знамений, яже начнеши творити в последний час, но не показал еси мне, в кое время.
Главы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
ДРЕВО - открытая православная энциклопедия: http://drevo.pravbeseda.ru
О проекте | Хронология | Календарь | Клиент